Portal documentatie, articole si tutoriale

Cauta articole, tutoriale, discutii sau recomandari pentru cele mai frecvente probleme intalnite pe platforma noastra

Cum se rezolva mesajele de eroare generate de Outlook atunci cand incerci sa trimiti/primesti email-uri?

Acest articol e bazat  pe articolul Microsoft Knowledge Base , “How to troubleshoot error messages that you receive when try to send and receive e-mail in Outlook and in Outlook Express.

Poate ati experimentat unul dintre mesajele de eroare generate de Outlook atunci cand incerci sa trimiti/primesti email-uri :

  • No connection could be made because the target machine actively refused it.
  • The server could not be found. (Account:account name, POPserver:’mail’, Error Number: 0x800ccc0d)
  • Server Response: ‘+OK 752 octets follow.’, Port: 110, Secure(SSL): No
  • Task ‘server name – Sending and Receiving’ reported error (0x800ccc0f): ‘The connection to the server was interrupted. If this problem continues, contact your server administrator or Internet service provider (ISP). The server responded: ? K’
  • Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity. Account. account name, Server: ‘server name’, Protocol: POP3, Server Response: ‘+OK’, Port: 110, Secure(SSL): No, Error Number: 0x800ccc0f
  • Task ‘SMTP server name – Sending and Receiving’ reported error (0×80042109): ‘Outlook is unable to connect to your outgoing (SMTP) e-mail server. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).’
  • The operation timed out waiting for a response from the receiving (POP) server 0x8004210a
  • A time-out occurred while communicating with the server 0x800ccc19

Se poate deasemenea sa primiti mesaje de eroare care sa includa unul din urmatoarele coduri de eroare :

   0x800ccc15
0×80042108
0x800ccc0e
0x8004210b
0x800ccc0b
0x800ccc79
0x800ccc67
0x800ccc0f
0×80040900


Mai jos sunt cateva metode folosite pentru a remedia erorile de trimitere sau primire de email-uri :

Metoda 1 : Fi sigur ca setarile privind serverul de email sunt corecte

Aceasta se aplica tuturor programelor de email , nu doar pentru Outlook. Daca folositi Outlook, Eudora, Mozila Thunderbird sau oricare alt program , asigurativa ca setarile pentru POP3 si SMTP sunt corecte. Logati-va in panoul de control Dotnetpanel - http://cp.livehosting.ro/ - View Space Summary pentru a verifica setarile SMTP/POP3 Server .

Pentru a verifica datele de logare pentru fiecare cont de email in parte , logheaza-te in interfata webmail folosind datele de logare (username si parola) pentru contul in cauza. Puteti accesa webmail-ul astfel : http://mail.domeniul-tau.com

Daca te poti loga pe webmail , verifica ca setarile SMTP/POP3 Server din programul tau de email sa fie configurate corect :

http://kb.livehosting.ro/setari-outlook-2010/

Metoda 2 : Verifica setarile firewall-ului tau

Pentru a testa acest lucru v-a trebui sa dezactivati temporar firewall-ul software (Norton, McAfee, ZoneAlarm,Bitdefender,etc) sau hardware ,sau router-ul dvs. Consulta providerul tau de internet sau documentatia tehnic a producatorul pentru a afla cum se dezactiveaza temporar firewall-ul.

Metoda 3 : Verifica site-ul producatorul antivirusului pentru sugestii aditionale

Antivirusii sunt o cauza frecventa a problemelor de conexiune la email. Daca ati schimbat setarile serverului SMTP in Outlook , antivirusul s-ar putea sa nu detecteze schimbarea ,sau sa blocheze traficul sau portul din anumite motive. Articolul The Microsoft Knowledge Base include link-uri catre majoritatea paginilor de suport tehnic ale producatorilor de antivirusi.

Metoda 4 : Verifica daca modemul tau functioneaza corect

Dacă utilizaţi un modem şi poteti avea acces la internet, nu este probabil o cauza problemelor de e-mail.
Oricum , multi provideri de internet blocheaza portul 25 pentru SMTP , de accea noi va punem la dispozitie si portul 26 pentru a acces serverul SMTP.

Metoda 5 : Verifica marimea pentru Maximum Transmission Unit (MTU) care este setata pe routerul tau

Aceasta era o cauza frecventa a erorilor legata de email in trecut. Citeste articolul Microsoft pentru a vedea cum se aplica aceasta in cazul tau.

Metoda 6 : Sterge si reinstaleaza Outlook Express

Outlook Express poate fi deasemenea o cauza frecventa a erorilor legate de email, iar dezinstalarea si reinstalarea lui poate rezolva aceste erori. Outlook si Outlook Express sunt inclinate spre coruperea fisierelor lor de configurare, uneori chiar in timpul modificarilor de setari. Daca metode de mai sus nu functioneaza sau nu iti rezolva erorile , urmeaza pasii descrisi in articolul Microsoft privind reinstalarea Outlook-ului.

Metoda 7 : Creaza un profil nou de mail

In cele mai multe din cazuri , pasii descrisi anterior duc la rezolvarea erorilor. Daca totusi nu va sunt de folos , incercati sa creati un profil nou de mail.

Metoda 8 : Sterge mesajele suspecte din casuta ta de email

De multe ori un email cu continutl malformat sau un header defect poate cauza ca downloadarea email-urilor noi sa se blocheze. Daca credeti ca aceasta e o cauza a erorilor , logati-va pe webmail si stergeti orice mesaj spam sau suspect.

Metoda 9 : Verifica daca toate adresele de email din lista de distributie sunt valide 

Daca trimiteti email-uri catre un numar mare de recipiente , o casuta invalida din lista poate cauza generarea de erori. Daca nu gasiti nici o astfel de casuta , incercati sa impartiti lista in sectiuni mai mici.